LASF: Antanas Kyguolis – „drifto“ komiteto pirmininkas

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) kuruojamų sporto šakų sąrašą papildė „driftas“. „Drifto“ arba šoninio slydimo sporto šaka papildė oficialių Lietuvos automobilių sporto šakų sąrašą kovo 31 d. vykusio LASF narių eilinio suvažiavimo metu. Naujai įsteigtam „drifto“ komitetui vadovaus šios sporto šakos entuziastas Antanas Kyguolis.

Optimistinės kalbos, kad tai suvienys organizatorius ir leis kartu siekti bendro tikslo kol kas atrodo tik kaip graži pasaka. Prasidėjusi kova dėl „drifto“ komiteto pirmininko posto šiuo metu padarė daugiau žalos, nei naudos, o ar jos apskritai bus, neaišku.

 „Aš neatšauksiu planų ir toliau rengsiu tai, ką suplanavęs šiems metams, tiesiog varžybos bus neklasifikuotos (man atrodo, tuo pačiu pagrindu rengiamos „Omnitel 1000km“ lenktynės).

LASF‘o neignoruosiu, jei gausių pasiūlymą surengti vieną iš jų čempionato etapų, manau, jį priimsiu.

Skaitau, kad mano veikla sudarys rimtą konkurenciją kitiems organizatoriams, o tai analogiškai skatins greitesnį vystymąsi „drifte“ bei kels renginių kokybę“, – pasakojo buvęs kandidatas į LASF „drifto“ komiteto pirmininko vietą, „DDČ“ čempionato organizatorius – Kastytis Alekna.

Beje, panašios kalbos mus pasiekė ir iš kitų organizatorių.

Susisiekėme su naujos Lietuvos automobilių sporto šakos komiteto pirmininku A. Kyguoliu ir uždavėme kelis šia tema susijusius klausimus:

Esminė „drifto“ atėjimo į LASF priežastis – šios sporto šakos varžybų sistemos ir vykdymo sąlygų nustatymas, tačiau gal yra papildomų planų?

Viskas labai paprasta. Kaip ir visame profesionaliame automobilių sporte turi atsirasti varžybų reglamentas, taisyklės, techniniai reikalavimai, saugumo reikalavimai. O tai atsiras bendraujant ir dirbant kartu su organizatoriais ir dalyviais.

Planas – reikia sukurti taisykles, kurios tiktų esamam „drifto“ lygiui Lietuvoje ir leistų palaipsniui jį kelti aukštyn, kad pritrauktų tiek užsienio sportininkus, tiek kiltų pačių Lietuvos „drifterių“ lygis.

Noriu visus nuraminti, kad tikrai nebus taip, jog šiam sportui iš karto atsiras kažkokios neįveikiamos taisyklės.

Visa ši teisinė bazė bus rengiama 2013‘iems metams, ar reglamentai ir reikalavimai įsigalios dar šiam sezonui? Ar tai palies ir, pavyzdžiui, Kačerginėje bei Dvarkiemyje rengiamas treniruotes?

Klausimą kaip viską padaryti geriau ir vėliau pritaikyti spręsim su komitetu, bet elementarūs saugos reikalavimai beabejo bus reikalaujami jau šiemet.

Įstatymiškai – taip, kaip bus realybėje – vėl kitas dalykas. Mano noras, kad atsirastų teisinė bazė ir būtų atspirties taškas „driftui“, o šiuo metu, jei žiūrėti pagal raidę, yra legalios ir nelegalios varžybos.

Girdėjome kalbų, kad kai kurie organizatoriai neturės jokių reikalų su LASF. Ar tai įmanoma? Kokios sankcijos lauktų dalyvių už varžymąsi nelegaliose varžybose?

Kaip jau minėjau, žiūrint pagal raidę, jų varžybos skaitytųsi nelegaliomis.

Noriu pabrėžti, kad sankcijos nėra būdas išspręsti problemos, tiesiog dalyviai, manau, yra protingi ir patys galvos ką daro. Bet vėlgi, kaip minėjau, tikslas yra suvienyti visus „drifterius“ ir organizatorius. Kad nebūtų tokia betvarkė, kokia yra dabar.

Ar tiesa, kad „driftui“ atėjus po LASF sparnu, kasmet bus privaloma surengti bent vieną čempionatą? Ar tai neprivers tavęs papildyti varžybų organizatorių gretas?

Pats čempionatas turės būti, tačiau nėra skirtumo kiek organizatorių prisidės prie jo rengimo. Svarbu, kad varžybos vyktų pagal taisykles ir vyktų bendras Lietuvos čempionatas. Mūsų šalyje, mano manymu, mažiausiai turės būti surengtos 4 įskaitinės varžybos, kurias gali daryti ne tik vienas organizatorius.

Dėl mano atėjimo į organizatorių gretas, na šiai akimirkai yra svarbesnių tikslų – visus tenkinančių taisyklių kūrimas. Suburti komitetą, sukurti protingas taisykles šiam sportui ir maksimaliai stengtis dirbti šio sporto labui.

Mes manome, kad „drifto“ atėjimas į LASF duos naudos ir tikimės, kad jau netolimoje ateityje visi nesutarimai bus pamiršti bei kartu pratęsime pradėtą darbą – kelsim „drifto“ lygį Lietuvoje.

7 thoughts on “LASF: Antanas Kyguolis – „drifto“ komiteto pirmininkas”

  1. Tu man paaiskink kodel turetu neleisti reminiu konstrukciju ir pan? Negi jus dar tokiam akmens amziuje, kad jums reikia kazko neleisti? Viskas kas uztikrina geresne dinamika ir sauguma – ne tik leistina bet ir sveikintina. Jeigu tokie modifikavimai atskiria sportininkus per dideli biudzeto gapa, tada reik skirtingu klasiu ir viskas. Ne-leisti:) Ne tik leisti, bet ir skatinti! Jeigu laikot save sportininkais…

  2. Nesuprantu, kodel negalima remines konstrukcijos ar variklio pastumimas i vidu (juk tai automobili daro kurkas konkurencingesniu), saugumas siuo atveju jei viskas protingai padaryta nemanau, kad nukencai, o gal dar ir padideja. Jei pasaulinio lygio ciampionatuose tai yra leidziama, tai kodel pas mus turetu buti draudziama? Tokiu dalyku uzdraudimas tik zingsnis atgal ir didelis stabdis tobulejimui. Tad tikimes, kad to taisykles nedraus, o „neprotingas“ masinas teisejai tiesiog nepraleis.

  3. Mes neturime tiek dalyviu, kad dar skaidyti drifterius į klases. Jeigu leisti rėmine konstrukcija driftas taps sportas kuriame kovoja pinigai o ne pilotai. Manau kad butu ne įdomu žiūrėti kai varžosi tarpusavio masina kurios svoris 700kg su 400ag varikliu ir masina 1000-1100 kg su tiek pat ag. ar net šiek tiek daugiau.

  4. to d1sport…tu cia kalbi vejus kazkokius ir nejauti kad nusisneki,pvz…eedc draudzia toius dalykus,kaip remine konstrukcija,lenkijos,vengrijos,latvijos cempionatai ir t.t…galima vardinti ir vardinti…bijai vilko neik i miska,kas nori tas ir pasidaro,svarbu atitinka saugumo reikalavimus,jei jau taip bijai lengviasniu drift car’u,gal pats numest pilvo bent kiek ir bus minus 20=30kg kas reiske geresni valdomuma(cia ne priekaistai tavo isvaizdai,tiesiog patarimas kaip prisivyti remine konstrukcija svoriu:))dar pasiulyk audinio sparnus,kapoto,bagazines dangcius,duris uzdrausti naudoti,organini stikla ir t.t…

Komentavimo galimybė išjungta.