Evaldas Kovalenka laimėjo pirmame DDČ etape

Kol kiti jau seniai statė skersą ir mėgavosi svylančių padangų „smarve“, mes sėdėjom ir laukėm, kada gi ta šventė ateis ir į mūsų namus? Ir sulaukėm! Šį savaitgalį Vilnių sudrebino dviejų dienų auto festivalis, kuriame didžiausią įspūdį paliko D1Sport Driftingo Čempionatas.

Šeštadienį organizatoriai paskelbė dalyvių licencijavimą, žinoma tik tiems, kuriem to iš tikrųjų reikia. Pavyzdžiui sportininkams, kurie į trasą išvažiavo pirmą kartą, arba startuoja su nauju, dar trasoje nebandytu automobiliu.

Tokiems seniems drifto vilkams, kaip Timas Simniška ar Darius Balys, abiem „drifter.lt“ komandos nariam, jokių licencijų eiti nebereikia. Tos pačios sąlygos galiojo ir „JDMart“ atstovam, bei „BMW Fan“ komandų senbuviam, tačiau pastarieji atvyko pasitreniruoti. Dalyviai, aišku, išvardinti dar ne visi, bet viskas savo laiku.

Repeticijoms skirtą dieną, kaip ir buvo galima tikėtis, įspūdingiausius važiavimus atliko jau anksčiau minėtų ekipų atstovai. Nesvarbu kuris „BMW Fan“ atstovas atsistodavo į porą su R. Brūzga, receptas gaudavosi toks pat – visoje trasoje tirštas baltų dūmų rūkas.

Tadas Lučkaitis putojo mažiau, tačiau jo važiavimai buvo labai techniški. Jis buvo vienas pirmųjų, kuris įveikė distanciją be rimtesnių klaidų.

2010 drifto karalius Evaldas Kovalenka gali pasigirti pirmasis išbandęs daug afišuotų blokų tvirtumą. Visgi po incidento, jo brolio skolintas Nissanas nukentėjo minimaliai, nedidelė žymė ant galinio buferio. Beje, dienai artėjant į pabaigą, beveik identiška žymė atsirado ir ant Kastyčio Aleknos automobilio.

Gan prastą formą demonstravo vieninteliai renginyje dalyvavę S15‘ukai. Vienas visą savaitgalį neturėjo rankinio stabdžio, o kitas vairuotojas, matyt, dar tik pradedantysis drifteris.

Verta paminėti Feliksą, kuris taip sudaužė savo 2,9L Ford Sierra, kad jos praktiškai net nebeapsimoka taisyti. Bus įdomu pamatyti, kokį kuro rijiką sportininkas sukonstruos dabar!

Į trasą sugrįžo Darius Kuncė, kuris varžėsi 2008 metų Lietuvos driftingo čempionate. Tikėkimės, tai buvo ne vienkartinis pasirodymas.

Šeštadienis baigėsi „Gymkhana“ varžybomis, kuriose pagrinde varžėsi į treniruotę atvykę šonaslydininkai. Na, rikiuotę paįvairino su „Mazda MX-5“ dalyvavęs Karolis Raišys – užkietėjęs slalomininkas. Norit pykit, norit ne, bet šios varžybos, mūsų manymu, nenusisekusios.

Sekmadienį, virš trasos sukosi debesų krūvą, tačiau iškritus minimaliam kritulių kiekiui – trasa net nespėjo visiškai sušlapti, staiga ėmė ir pragiedrėjo.

Dalyvių parke pagausėjo lipdukais apklijuotų automobilių. Į varžybas atvyko abu „drifter.lt“ komandos atstovai, du svečiai iš Latvijos – Ervins Žuks ir Nikolajs Makarovs, keletas sportininkų, kurių kol kas gerai nepažįstame, pavyzdžiui Vytas iš „GoSideways“, pastarasis V8 monstrą į savo BMW kėbulą baigė kelti šeštadienį naktį! Žodžiu, kvalifikacijos barjerą bandė įveikti 24 sportininkai iš Latvijos, Rusijos ir Lietuvos.

Labai nustebino Darius Kuncė. Treniruotėse atrodė, kad jam labai trūksta galios ir vis nesigaudavo ištempti kurio nors posūkio, tačiau atrankiniuose važiavimuose buvo visai kitas lygis! Tiesa sakant, kvalifikacijoje, mūsų nuomone, visų važiavimai buvo bent vienu laipteliu aukštesni.

Apie A. Šlajų, „Ramą“, Timą ir kitus visiems gerai žinomus Lietuvos šonaslydžio sportininkus daug nepasakosime, viskas ir taip aišku. Galiniais buferiais braukiami apsauginiai barjerai ir pilna trasa dūmu.

Labai norėtųsi greitų trasų, kadangi su tokiais galingumais kaip pas Ramūną – 610 AG ir 750 nm, ratai sukasi taip stipriai, kad įsibėgėti prieš „įeinant“ į sekantį posūkį yra labai sunku.

Sužavėjo ir svečių iš Latvijos važiavimai. Ervins Žuks – 2008 metų Latvijos drifto čempionas, antrą kartą įveikęs trasą demonstravo tą patį, ką kiti praleidę pusdienį treniruodamiesi. Jo tautietis buvo kiek silpnesnis soliniuose pasirodymuose, tačiau stojęs šalia Žukso, atkartodavo viską, ką darė jis.

Stebint ne tokia profesionalia akimi, kaip teisėjų – Kęstučio Petronio, Manto Kuzmarskio ir, jei neklystame pirmosios merginos, Editos, sportininkų važiavimai atrodė solidūs. Tačiau, jau anksčiau minėti asmenys vis rasdavo kokių nors spragų.

Geriausią važiavimą atliko „D1Sport“ narys Evaldas Kovalenka – 87 balų įvertinimas iš 100 galimų. Vos dviem balais mažiau buvo įvertintas E. Žuks geriausias bandymas. O tarp trečioje vietoje likusio A. Šlajaus ir ketvirtoje – D. Balio įvertinimų – 0,7 balai!

Jau po pirmo porinio važiavimo, tarp Evaldo K. ir Dariaus Kepežinsko, teisėjai paprašė pakartojimo. Turint galvoje, kad tokių „mirtininkų“ porų buvo ne viena ir ne dvi, nusimatė perspektyva, kad tądien išaiškinti nugalėtojui gali neužtekti laiko. Važiuojant antrą kartą Darius suklydo ir praleido Evaldą į ketvirtfinalį.

Kita daug žadanti aštuntfinalio kova turėjo vykti tarp abiejų „JDMart“ komandos atstovų – Tado Lučkaičio ir Ramūno Brūzgos. Tadui besivejant „Ramą“, matyt, dėl nemažo dūmų šleifo, pastarasis pametė trajektoriją ir galu gan smarkiai „pasibučiavo“ su apsauginę tvora. Taip Ramūnas eliminavo „Fiestą“.

Po dviejų Nissanų kovos, į trasą išriedėjo du BMW. Arnoldas B. aka. Arnas ir Andrius Šlajus aka. Strim vairuoja automobilius, kurių galingumas siekia virš ir netoli 400 AG. Tačiau nugalėtojas beveik išaiškėjo pirmame važiavime. Arnoldas vydamasis priešininką apsisuko. Strimas vėliau išlaidydamas saugų atstumą atkartojo Arno važiavimą ir praslydo į ketvirtfinalį.

Antrame porinių važiavimų etape Evaldas pratęsė pergalių seriją iki dviejų, taip pabaigdamas Timo Simniškos pasirodymą. Tiksliau Timas pats pabaigė savo pasirodymą, kai vydamasis Evaldą įsirėmė į jo automobilį ir visiškai sustojo.

Kastytis Alekna turėjo pripažinti latvio E. Žuks pranašumą. „D1Sport“ atstovui ir renginio organizatoriui nepavyko atlikti tokio pat techniško važiavimo kaip prieš Andrių Čibirką. Lietuvis porą kartų išsitiesino ir dėl to nepateko į pusfinalį.

A. Šlajus taip pat pateko tarp keturių geriausių. Po to, kai pažabojo visus 610 Ramūno arklių. Raudoną Nissaną vairuojantis sportininkas gan vangiai vijosi Andrių. Apsikeitus vietomis rezultatas buvo labai panašus, visgi teisėjai ištarė Andriaus vardą. Beje, iš karto po pirmo važiavimo Ramūnas pastebėjo, kad padangoje trūksta oro ir šiek tiek užtruko tech. zonoje, kol buvo atliekamas permontavimas.

Mažajame finale, t.y. kovoje dėl trečios vietos, susirungė prieš tai minėtas Andrius ir Darius Balys. Pirmi du važiavimai buvo tokie identiški, kad prireikė pakartojimo. Tiesa po jo mums vis dar nebuvo aiškus nugalėtojas, nors teisėjai dalyvių išriedėti į trasą daugiau nebeprašė. Vėliau paaiškėjo, kad arbitrų balsai atiteko „drifer.lt“ komandos pilotui.

Didžiajame finale, kuriame susitiko 2010 Lietuvos DK ir 2008 Latvijos DK, pakartojimų neprireikė. Abiejų važiavimų metu atstumai tarp automobilių buvo tokie maži, kad nuleidus langus, sportininkai galėjo paspausti vienas kitam rankas.

Dalyviams sustojus priešais dar ne visai spėjusius išsiskirstyti žiūrovus ir ant pakylos stovinčius teisėjus, buvo skelbiami rezultatai. Pirmasis šiemet Lietuvoje surengtų šonaslydžio varžybų trofėjus atiteko lietuviui.

Finalinis ketvirtas atrodo taip:

1 vieta – Evaldas Kovalenka, „D1Sport“
2 vieta – Ervins Žuks
3 vieta – Darius Balys, „drifter.lt“
4 vieta – Andrius Šlajus, „BMW Fan“