„DDČ“ finalinis etapas Trakuose – kova dėl čempiono titulo baigta

Antrus metus iš eilės šoninio slydimo sporto sezono uždarymas ir paskutinės varžybos vyksta Trakų „Dvarkiemyje“. Dalyvauti didelėje užeigos aikštelėje rengiamose varžybose pradžioje norą pareiškė 27 pilotai, tačiau artėjant kvalifikacijai jų gretos praretėjo.

Atvykę į renginį pasigedome Alex‘o Zorin‘o, svečio iš mažosios Rusijos, o tiksliau Karaliaučiaus. Pastarasis registravosi ir į varžybas Kaune, tačiau taip pat negalėjo atvykti.


Evaldui Kovalenkai atlikus vos kelis bandomuosius važiavimus jo Nissan‘as pradėjo rodyti ožiukus. Viena ausimi nugirdome, kad kažkas užsikirto. Tai, kad automobilis buvo išstumiamas iš tech. parko reiškė, čempionato lyderio pasirodymas taip pat baigtas. Tačiau į pagalbą atėjo „D1Sport“ komandos vadovas Kastytis Alekna ir 2010 „drifto karaliui“ perleido savo Nissan S14a.

Treniruotėms einant į pabaigą pagaliau buvo išbandytas blokų tvirtumas. Į iš blokų pastatytą sieną, skiriančia trasą nuo tech. parko, automobilio priekiu trenkėsi Andrius Giraitis. Vizualiai padaryta žala BMW E30 automobiliui (16 startinis numeris) nebuvo labai didelė, tačiau to pakako užbaigti sportininko savaitgalį.


Pradėjus treniruotis porinius važiavimus, buvo keletą aštrių situacijų, kai priekyje važiuojantis automobilis apsisukdavo ir tuomet persekiojantiesiems tekdavo žaibiškai stabdyti. Tačiau sportininkų profesionalumas leido, nors ir minimaliu atstumu, bet visgi sustabdyti transporto priemones bei išvengti kontaktų.

Kvalifikacijoje didelių staigmenų nebuvo, bent jau rikiuotės viršuje. Tie kurie įspūdingai važiavo treniruotėse, puikiai pasirodė ir atrankiniame etape. Net ir sėdintis svetimoje kėdėje, E. Kovalenka parodė, kad yra pasirengęs apginti Lietuvos šoninio slydimo čempiono titulą. Surinkęs 91 balo įvertinimą, sportininkas nugalėjo kvalifikacijoje.


Antra ir trečia vietos taip pat atiteko „D1Sport“ ekipos atstovams. 88,3 taško gavo Darius Kepežinskas, kuris, beje, prieš finalą susidėjo naują sankabą. Trečias liko trim dešimtosioms mažiau įvertintas Andrius Šlajus (BMW E30 327T) – 88.

Trečią startinį numerį turintis, bet vienas į paskutiniųjų kvalifikacinius važiavimus atlikęs Andrius Miciūnas, galbūt vėl dėl kažkokių nesklandumų su technika, turėjo tenkintis 4 vieta.


Viena pozicija žemiau buvo Timo Simniškos Lexus SC vairavęs Darius Balys („Drifter.lt“). Daugeliui turbūt smalsu ką gi šis sportininkas konstruos ateinantiems metams? Deja, kol kas nieko konkretaus nesužinojome, tiesiog vyksta kėbulo paieška. Tiesa Darius užsiminė, kad sekančiame sezone jis norėtų daugiau varžytis Europoje.


„NP Drifto Iššūkyje“ pradėję ir toliau nenustoja stebinę Andrius Vasiliauskas ir Povilas Lencevičius. Du neseniai prie šoninio slydimo sporto scenos prisijungę naujokai šį kartą parodė šeštą iš septintą rezultatus. Geriausias, gan prastai prekybos miestelyje „URMAS“ pasirodžiusio, Povilo bandymas buvo įvertintas 84,6. Andriaus – 84,3. Jei dar neliko sužavėti tokiais jų rezultatais, atkreipkite dėmesį, kad jie aplenkė tiek Andrių Čibirką, tiek Ramūną Brūzgą, tiek Kastytį Alekną.

P.S. vienas teisėjų, o tiksliau tas, kuris atvyko iš Airijos, vienam iš naujokų pasakė – „tau reikia daugiau galio automobilyje, visą kitą yra puiku“!


Grįžtant prie įspūdingų rezultatų, paskutinėje vietoje kvalifikacinį barjerą praėjo jauniausias Lietuvos „drifteris“ – 15-metis Arnas Orechovas. Kaip jums tai?!

„DDČ“ sezono uždarymo poriniai važiavimai buvo gausūs pakartojimų. Lėtoje, bet techniškoje trasoje labai lengva suklysti, tad jei ne kokia nors grubi klaida, teisėjai prašydavo trasą įveikti dar kartą.


Pirmieji su tuo, dar aštuntfinalyje, susidūrė Andrius Čibirka ir Ramūnas Brūzga. Tarpusavio dvikovoje gan švariai įveikę pirmus du važiavimus, sportininkai ir vėl atsistojo prie starto linijos. Deja šį kartą Ramūnui nepavyko išlaikyti „BMWFan“ komandos nario tempo.

Įspūdingus pasirodymus tęsė Andriai Miciūnas ir Šlajus. Abu BMW E30 automobilius vairuojantys dalyviai tiesiog nepaliko jokių šansų savo oponentams.


Prieš sezono uždarymą atlikti techniniai darbai ženkliai pagerino Dariaus Kepežinsko važiavimus. Gaila, kad mažytė klaida bėgant nuo Arnoldo Bernacko pabaigė jo pasirodymą varžybose. Net fenomenalaus persekiojimo antrame važiavime nepakako, kad teisėjai skirtų pakartojimą.

Didžiajai daliai favoritų patekus į sekantį raundą, buvo akivaizdu, kad toliau atmosfera tik kais. Vėl tik maža klaida iš varžybų eliminavo praėjusių metų čempioną Evaldą Kovalenką. Nepateikęs bėgio antro važiavimo starte, „Efka“ pralaimėjo kovą dar net nepradėjęs „driftinti“.

D. Balys apsisukęs trasos viduryje taip neteko šanso išeiti į pusfinalį ir į priekį praleido A. Miciūną. Analogiškas scenarijus pasikartojo ir A. Bernacko ir K. Aleknos, bei A. Šlajaus ir P. Lencevičiaus dvikovose.


Pusfinalyje ir vėl nepavyko išvengti pakartojimo. Šį kartą labai panašiai važiavo du komandos draugai A. Čibirka ir A. Miciūnas. Pirmiausia Čibirka kiek persistengė spausdamas savo varžovą ir tik per plauką su juo nesusidūrė. Teisėjai paprašė pakartoti kovą, nes apsikeitus vietomis Miciūnas savo oponentą paleido kiek per toli. Visgi sportininkams tarpusavyje rungiantis antrą kartą, pranašesnis buvo etapų Kėdainiuose ir Kačerginėje nugalėtojas.

Kiek nuliūdino finalinės kovos. Aiškinantis trečios vietos nugalėtoją, vienas iš vairuotojų padarė grubią klaidą. O prieš didįjį finalą prasidėjęs smulkus lietus, nors ir neženkliai sušlapino dangą, to pakako, kad beveik visiškai dingtų sukibinimas ir automobiliai slydinėtų kaip ant ledo.


Taigi, kovoje dėl trečios vietos „DDČ“ čempionato organizatorius Kastytis Alekna viename iš posūkių apsisuko. Nors klaida ir buvo padaryta antro važiavimo pabaigoje, nebeliko jokios intrigos laukiant teisėjų sprendimo. Reiktų paminėti, kad savo automobilį perleidęs E. Kovalenkai, Kastytis turėjo sėsti į kitą, dešinėje pusėje vairą turintį, Nissan‘ą.

Ar prisimenate praėjusių metų sezono uždarymo mažąjį finalą, kuriame susirungė A. Šlajus ir A. Miciūnas. Tuomet po sportininkų pademonstruoto šou kovoje dėl trečios vietos, drąsiai abiems buvo galima skirti aukščiausią apdovanojimą.


Šį kartą šie du pilotai susirungė dėl nugalėtojų titulo, bet vietoj visų laukto praėjusių metų kovos pakartojimo teko stebėti pilotų meistriškumą preciziškai mažai spausti akseleratoriaus pedalą. Mat, jei kuris vienas būtų spustelėjęs kiek per daug, ant šlapio asfalto automobilis būtų paslydęs, kaip karvė ant ledo. Tiksliau, daug niutonmetrų turinčio BMW, pedalus spaudo Andrius Miciūnas!

Apmaudžiausia žinia, kad trijuose etapuose šiemet nugalėjęs Andrius Miciūnas netapo šių metų čempionato nugalėtoju.

Naujuoju Lietuvos „drifto karaliumi“ gali vadintis jo komandos draugas Andrius Čibirka! Visą sezoną stabilią formą demonstravęs „BMWFan‘as“ prieš šį etapą buvo antras. Šansai tapti 2011 metų čempionatu tapo visai realus, kai Andriui ketvirtfinalyje pavyko įveikti iki tol bendroje įskaitoje pirmavusį E. Kovalenką.

Tuomet pagrindiniu varžovu kovoje dėl titulo tapo Andrius Šlajus. Tačiau net užlipus ant podiumo vienu laipteliu aukščiau, A. Čibirkos sukaupta 37 taškų persvara buvo per didelė, kad A. Šlajuj ją pavyktų panaikinti.

Galutinė 2011 čempionato rikiuotė:
1 vieta – Andrius Čibirka, „BMWFan“
2 vieta – Evaldas Kovalenka, „D1Sport“
3 vieta – Andrius Šlajus, „D1Sport“