E. Kovalenkos triumfą užgožė skaudūs kitų „drifterių“ incidentai

„URMO“ prekybos miestelyje incidentais pasižyminčios „drifto“ varžybos šiemet buvo itin skaudžios. Aibė lūžusių buferių ar dužusių lempų, sulenkti slenksčiai ar kėbulai, o du automobiliai visai nebepasiduoda remontui.

Statyti skersą aštuoneto formos trasoje, atrodo, lengviau ir būti negali. Tačiau, teisėjų sumanyta trajektorija ir žinojimas, kad menkiausios klaidos atveju teks bendrauti su apsauginiais blokais, šią užduotį padaro kur kas sudėtingesne.


Maždaug tris valandas trūkusioje treniruotėje galime išskirti keturis incidentus – E. Mūrnieks (BMW E12) ir D. Balys (Nissan PS13) pirmieji išmėgino blokų tvirtumą. Kontaktai nebuvo labai stiprūs, tad žala automobiliams buvo minimali – lūžę buferiai ir dužusios lempos.


Kiek įdomesnis Edgaro Petravičiaus atvejis, kuriam bevažiuojant, staiga nusimontavo užpakalinio kairio rato padanga. Likęs su trim „batais“ automobilis apsisuko, o už vairo sėdėjęs sportininkas galėjo stebėti, kaip iš paskos atriedėjusi padanga trenkėsi į jo Nissan‘o priekinį stiklą.


Bandymam skirtam laikui artėjant į pabaigą ir galvojant apie artėjančią kvalifikaciją pasigirdo „bum“. Visų žvilgsniai sustojo ties „kiss the wall“ blokų sekcija, į kurią įsirėmęs stovėjo Tado Lučkaičio Nissan 240SX. Pradžioje atrodė, kad dalyvis į ją trenkėsi priekiu, tačiau priėjus arčiau tapo aišku – smūgį sugėrė šonas ir galinė „pinkės“ dalis. „JDMArt“ komandą atstovaujančiam pilotui šios varžybos buvo baigtos, o blogiausia – jo automobilis tapo donoru kitiems.

Kvalifikacijoje taip pat netrūko staigmenų. Pavyzdžiui varžybų organizatorius Kastytis Alekna pirmus du bandymus paaukojo įspūdingai iniciacijai. Stengdamasis į pirmą posūkį įslysti galu („backwards entry“) ir to neįvykdydamas, Kastyčio du važiavimai buvo įvertinti 0, o paskutinis nebuvo toks geras, kad perkopti atrankinį barjerą.


Prastai pasirodė vienintelis „drifter.lt“ ekipos atstovas – Darius Balys. Šis savaitgalį turėjo galimybę išbandyti daugiau nei 400AG turintį Nissan PS13. Ar koją pakišo dešinėje pusėje esantis vairas, ar kažkokie gedimai, Dariaus geriausias bandymas buvo įvertintas tik 18,25 balo (24 vieta)!

Nesėmės persekiojo ir čempionato lyderį Andrių Miciūną. Dar pirmo treniruočių važiavimo metu sulūžęs pusašis visiškai neleido sportininkui pasipraktikuoti. Kvalifikacijai į trasą grįžęs, bet net pirmo įskaitinio važiavimo nebaigęs dalyvis sužinojo, kad silpną vietą turi ir kitoje pusėje esanti ta pati detalė.

Apsauginiai blokai ir toliau rinko aukas. Šį kartą jie nepasigailėjo per didelį kampą pasistačiusio Viačeslavo Burbul. Matant, kaip šis dalyvis erzino juos treniruočių metu, tokios scenarijaus buvo galima tikėtis. Plokščias visiškai standartinio BMW 325 galas tapo dar plokštesnis. Nors atrodė, kad nukentėjo tik automobilis, sportininkas vėliau kreipėsi į trasoje buvusius medikus. Pamoka – „driftui“ neparuošti automobiliai prie gero nepriveda.


Jauniausias varžybų dalyvis, 15-metis Arnas Orechovas, sulipdė tik vieną įskaitinį bandymą. Teisėjai jo važiavimą įvertino 48,5 balo, kas lėmė skyrė 19 vietą kvalifikacijoje! Arnui tai pirmos oficialios varžybos!


Arčiausiai 90-ies balų įvertinimo šį kartą buvo Evaldas Kovalenka. Atrankos nugalėtojas ne tik puikiai vykdė teisėjų užbrėžtus tikslus, bet ir skandino trasą dūmuose, kaip niekas kitas!

Visgi, turbūt, daugiau liaupsių nusipelnė Andrius Vasiliauskas su BMW 344i. Gal būtų lengviau suprast apie ką eina kalba, apibūdinus jo automobilį – raudonas BMW su juodu priekiniu gaubtu ir iš skylės jame kyšančiu V8 agregatu. Neseniai „drifterių“ gretas papildęs vaikinas buvo penktas ir paskutinis, kuriam pavyko perkopti 80 balų barjerą (80,3).

Andrius nė kiek neatslūgo ir poriniuose važiavimuos. Pirmiausia jis įveikė „BMWFan“ narį Edgarą Stakaitį, vėliau persekiodamas Arnoldą privertė jį suklysti ir užleisti vietą pusfinalyje. O kovoje dėl trečios vietos su bendravardžiu A. Čibirka tik menka klaida paskutiniame posūkyje neleido užlipti ant podiumo.


Blogas savaitgalis „JDMArt“ ekipai tapo tragišku. Aštuntfinalyje A. Atkočiūną eliminavęs Ramūnas Brūzga, ketvirtfinalyje stojo prieš latvį A. Sinicins. Pirmuose dviejuose abiejų sportininkų važiavimuose buvo pakankamai daug broko, kad teisėjai skirtų pakartojimą. Jam prasidėjus, Ramūnas ir vėl pirmiausia buvo persekiojantysis. Pasirinkęs važiuoti žemesnėmis pavaromis, lietuvis sugebėjo išlaikyti minimalų atstumą iki savo oponento, tačiau bėgdamas nuo jo, per greitai įčiuožė į pirmą posūkį ir šonu rėžėsi į apsauginius blokus.

Sportininkas incidente nenukentėjo, bet ir vėl pasklido kalbos, kad ir šis automobilis nurašomas donorystei.


Didžiajame finale susitikimo du geriausius rezultatus kvalifikacijoje parodę sportininkai – 2010 drifto karalius – Evaldas Kovalenka (1) ir svečias iš Latvijos – Aleksandrs Sinicins (2). Deja kova nebuvo tokia graži, kaip pavyzdžiui pakartojimo reikalavusi A. Bernacko ir E. Mūrnieks akistata. Lietuvis visa galva buvo pranašesnis už savo oponentą, tad galutinė rikiuotė nepakito. Evaldas – pirmas, Aleksandrs – antras.