„NP Team Drifto Iššūkis“ – pirmos varžybos kauniečių „smėlio dėžėje“

Tie, kurie praėjusį sekmadienį praleido Kačerginės „Nemuno žiede“, ne kartą galėjo išgirsti išsireiškimą „smėlio dėžė“. Taip „NP Team“ kolektyvas vadino drifto treniruotėms, o tądien varžyboms, naudotą trasą.


Tik panorusių statyti ne smėlio pilis, o skersą, pradžioje buvo nedaug. Praėjus beveik valandai po oficialios registracijos pradžios trasoje stovėjo vos šeši automobiliai tarp kurių daugiausia dėmesio sulaukė juodas penktukas su, kaip vėliau paaiškėjo, V12 širdimi.

Artėjant treniruotėms skirto laiko pradžiai, dalyvių parkas vis gausėjo. Prie ir taip kiekvieną trečiadienį čia gumą svilinančių vietinių naujokų prisijungė tokie vilkai kaip Kastytis Alekna, Darius Kepežinskas, Ramūnas Brūzga ir net Darius Balys.


„Kaip? Su kuo?“ – D. Balys šį kartą vairavo ne anksčiau „DDČ“ etape pilotuotą Nissan‘ą, o savo komandos draugo Lexus‘ą. Net ir su svetimu automobiliu, kai kurie sportininko važiavimai priversdavo išsižioti, bet visumoje stabilumo Dariaus pasirodymuose tikrai trūko.


Likus maždaug valandai iš treniruotėms skirto laiko, teisėjai – Mantas Kuzmarskis, Andrius Šlajus ir Marius Atkočiūnas, šiek tiek pakeitė kuoliukų išdėstymo vietas. Tai kardinaliai pakeitė slydimo trajektorijas, tad vietiniai drifteriai neteko turimo pranašumo ir visiems teko trasą mokytis iš naujo.


Negalime pasakyti, kad kvalifikacija buvo nuobodi. Pirmiausia trasą paplatinti sugalvojo anksčiau minėto BMW V12 vairuotojas Kęstutis Kelpša. Su savo V12 „pitaku“ jis išlėkė iš trasos ir užšoko ant nemenko kalniuko. Beje visa laimė to kalniuko neperkopė, nes už jo tik gan status skardis.

Visa laimė žala automobiliui nebuvo tokia didelė, kad eliminuotų sportininką iš varžybų. Teisėjams atidėjus jo kvalifikacinius važiavimus į pačią pabaigą, Kęstutį trasoje dar pamatėme.


Susidariusią niūrią nuotaiką praskaidrino į trasą išvažiavęs „traliukas“. Kadangi BMW‘ą į „pit‘us“ stūmė atbėgusi minia, evakuatoriaus vairuotojas visus padžiugino nedideliu „burnout‘u“. Gaila, kad sukibimą prarado tik vienas galinis ratas, priešingu atveju galbūt „putos“ būtų buvę dar daugiau!


Beveik identiškoje situacijoje atsidūrė ir Kastytis Alekna. Pastarasis pasakojo, kad pradedant driftinti, galiniai ratai staiga rado sukibimą, automobilis išsitiesino ir išlėkė iš trasos. Antrasis „laukuose“ užstrigęs sportininkas „pit‘uose“ neužsibuvo. Kastytis kvalifikacinius važiavimus pratęsė iš karto.

Visų nuostabai geriausią atrankinio etapo rezultatą parodė treniruočių vietos šeimininkas – Povilas Lencevičius. Teisėjai geriausią jo bandymą įvertino 82 taškais.


Sužibėjo ir 5L, 400 AG, BMW E30 automobilį vairuojantis Arnoldas Bernackas (valst. nr. ARNAS). Nuo lyderio jis atsiliko 1,7 taško ir rikiuotėje liko antras (80,3).


Trečias kvalifikacijoje liko Ramūnas Brūzga. Eilinį kartą skandinusį trasą dūmuose, Ramūną teisėjai įvertino 77 taškais.


Paskutinis atrankinį barjerą įveikė Arnas Orechovas. Kas nežinot, tai jauniausias drifteris Lietuvoje. Nissan S13 automobilį vairuojantis Arnas yra 15-metis!

„Tsuiso“ kovos prasidėjo Lino Klevinsko ir Simo Sinkevičiaus poriniu važiavimu, kuriame šį kartą pranašesnis buvo Simas.

„Top16“ raunde varžovų visiems neužteko, tad keturi geriausius kvalifikacinius rezultatus parodę sportininkai iš karto pateko į stipriausiųjų aštuntuką.


D. Baliui teko susirungti su jauniausiu varžybų dalyvių A. Orechovu. Arnas pralaimėjo šią kovą, tačiau Dariui tai nebuvo lengvas pasivaikščiojimas.


Dviem „D1Sport“ komandos nariam teko stoti vienas prieš kitą. Iš varžybų buvo eliminuotas jos kapitonas – Kastytis Alekna. Nors pastarajam padidinus arklio galių skaičių pavyko išspręsti problemą su per dideliu galinių ratų sukibimu, visgi šis savaitgalis buvo ne jo.


„Top8“ nepasiekė ir Julius Vižinis, kuris turėjo pripažinti Kęstučio Kelpšos pranašumą. Kęstutis nors ir pradedantysis drifter‘is, jis savaitgalį parodė aukštą lygį eliminuodamas Ramūnui Brūzgai, bei Andrių Vasiliauską (kovoje dėl 3 vietos).


Puikiai pasirodė ir kiti naujokai. Pavyzdžiui, A. Vasiliauskas išprovokavo Dariaus Balio klaidą. „Drifter.lt“ narys išslydo toje pačioje vietoje, kur kvalifikacijos metu tai padarė K. Alekna. Visgi Dariui pavyko vandens, purvo ir žolės ruožą įveikti nesustojus. Matyt, dėl to, kad priekinis ir galinis buferiai jau buvo pamesti anksčiau.


Povilas Lencevičius, vienas iš šių varžybų organizatorių, parodė, kad aukštas rezultatas kvalifikacijoje – ne atsitiktinumas. Povilui pavyko užkopti iki pat didžiojo finalo, kur tik po pakartojimo teko pripažinti Arnoldo Bernacko meistriškumą.

Nuorodos: http://www.npteam.lt ir http://www.d1sport.lt