T. Lučkaitis: Ispanijai iki mūsų dar toli

Daugkartinis Lietuvos driftingo čempionatų dalyvis, „JDMArt“ komandos atstovas, Tadas Lučkaitis pasidalino įspūdžiais patirtais savo atostogų metų. Sportininkas pailsėti nuo kasdienybės išvyko į karštąją Ispaniją. Turbūt jums iškilo klausimas, kodėl mes apie tai rašome savo svetainėje ir nejau dabar aprašinėsime kaip kiekvienas mūsų šalies sportininkas drybso kuriam nors paplūdimyje? To tikrai nebus, o Tadas sutiko papasakoti kaip de drift atrodo en España.

Planuodamas kelionę į Ispaniją, turbūt, mažiausiai masčiau apie driftą. Tiesiog netikėtai internete radau reklaminę skrajutę, kurioje buvo anonsuojamas antras „Driftspain“ čempionato etapas. Varžybų data sutapo su mano atostogų, tad susigundžiau pažiūrėti kas pas juos kitaip, nei pas mus“, – pasakojimą pradėjo Tadas.

Nuo vietos, kurioje buvome apsistoję, iki „Fortuna“ trasos, skyrė maždaug valanda kelio. Malonu, kad reklaminiai plakai matomi iš toli, tad nekilo klausimų ar atvykome į reikiamą vietą. Dar aiškiau viskas tampa pamačius krūva gražių Nissan‘ų ir tokius žvėrius, kaip Toyota Supra.

Paslampinėję po dalyvių parką supratome, kad truputį pavėlavome – praleidome atviras treniruotes. Aukščiau pateiktoje nuotraukoje galite matyti, kaip vienas iš dalyvių keitė kažkurią važiuoklės dalį. Spėju, jog tai buvo vairo traukė.

Iš to, kaip Tadas pakomentavo kokio nors tvarkaraščio nebuvimą supratome, kad ten su šia problema susidūrė nebe pirmą kartą – „ispanai…, nėra ko norėt“.

Papildę labai draugiškų žiūrovų gretas, laukėme įspūdingų važiavimų. Viltys „pasiteisino“. Neužilgo į trasą pajudėjusiam „drift taxi“ dar pirmame posūkyje atsidarė variklio dangtis ir uždengė visą priekinį stiklą. Šiek tiek ne tai, ko tikėjomės, bet tikrai buvo linksma.

Pasak Tado, treniruotėse vyko tikras sąmyšis. Visi apsisukinėjo, matyt, dėl to, kad labai norėjo slystant šonu pro langą iškišti kokią nors galūnę. „Priminė Lietuvą prieš kokius 4 ar 5 metus, nes pas mus irgi buvo atėjusi mada kišti rankas pro langą. Vėliau organizatoriai tai uždraudė.

Dalyviai tikri žvaigždūnai! Sustoja, mojuoja, nesvarbu įveikė trasą ar ne. Bet, kaip jau minėjau, žiūrovai labai draugiški ir kiekvieną tokį gestą palydi aplodismentais.

Labiausiai per treniruotes patiko BMW M3 ir BMW M5 važiavimai. Šie slydo tvarkingai, bet jokių triukšmų, kuriuos girdint norisi išeiti. Buvo gražu žiūrėt.

Tęsiant triukšmingumo temą, pasakotojas išskyrė Mazda Miata MX5 (nuotrauka viršuje), kurioje visiškai nebuvo duslintuvo. Kaip ir daugelis kitų detalių, šis, matyt, taip pat buvo pašalintas siekiant sumažinti automobilio masę.

Pasibaigus treniruotėms, po nedidelės pertraukos, atėjo laikas kvalifikacijai. Prisipažinsiu, tvarkos nelabai supratau. Vieni važiavo po du kartus, kiti po keturis. Laisva forma tikriausiai, kiek nori – tiek važiuoji“, – atrankinius važiavimus komentavo Lietuvos drifteris.

Kadangi iš viso į trasą pajudėjo kažkur 8 automobiliai, kvalifikaciją praėjo visi. Tadas taip pat liko nustebintas teisėjų darbu poriniuose važiavimuose – „Tsuiso kovų vertinimo irgi nesupratau. Laimėdavo tas, kuris arčiau privažiuodavo prie varžovo ir nesvarbu ar jis tai padarė slysdamas, ar ne. Vakarėjant oras atšalo, tad finalinių kovų nesulaukėm.

Saulei nusileidus pasirodė tikras ispaniškas automobilių stilius – daug garso ir šviesų!

Viską apibendrinus džiaugiuosi, kad pamačiau kaip tokio tipo varžybos rengiamos Ispanijoje. Nors pastoviai kalbama kur mūsų organizatoriams reikia patobulėti, lyginant su atostogų metų patirtais įspūdžiais, mūsų šalyje labai aukštas lygis!