„EEDC“ varžybos Kaune su visiškai netikėtu scenarijumi!

Kačerginės „Nemuno žiede“ surengtame trečiame „Rytų Europos drifto čempionato“ etape pirmą vietą iškovojo Rover / MG ZS automobiliu važiavęs Elvis Kezis. Visiškai netikėtai finale kaimyno latvio varžovu tapo mūsų tautietis Izidorius Paukštys iš „Aves Racing“, o trečia vieta atiteko, taip pat latviui, „Race Solutions“ komandos atstovui, Gvido Elksniui.

Šeštadienis, pagrindinė varžybų diena, prasidėjo treniruotėmis, kurių metu ir toliau buvo galima stebėtis kaip stipriai patobulėjo artimiausi mūsų kaimynai. Jei dar visai neseniai latviai turėjo lygiuotis į mus, tai dabar „braliukai“ visa galva, jei ne dviem, pranašesni! Akivaizdus progresas matomas ir pas ukrainiečiais su baltarusiais.

Tai puikiai atsispindėjo kvalifikacijos rezultatuose, kuriuose pirmą ketvertą sudarė Latvijos delegacijos atstovai Janis Eglite, Gvido Elksnis, Elvis Kezis ir Janis Lamberts. Janis pranoko savo tautiečius paskutiniame važiavime surinkęs 94 iš 100 balų įvertinimą. Kitų trijų pilotų geriausi važiavimai buvo įvertinti 93 balais, tad jų galutinę rikiuotę lėmė formos stabilumas visos kvalifikacijos metu.

Latviams taip pat priklauso ir iniciacijos greičio rekordas, kurį pamušė anksčiau minėtas Gvido Elksnis. „Drifteris“ pirmame posūkyje rankinį stabdį truktelėjo skriedamas 181 km/val. greičiu!

Lietuvių tarpe geriausiai pasirodė Darius Balys iš „drifter.lt“. Kaunietis trečiame važiavime pelnė 92 balus ir rikiuotėje pakilo net į 5 vietą. Devintos vietos vertą važiavimą pademonstravo „BMWFan“ atstovas Andrius Vasiliauskas (82 balai). Iš karto už jo vienintelis lietuvis šiemet startavęs visuose trijuose „EEDC“ etapuose – Kastytis Alekna. O savo dalyvavimu visus nustebinęs Izidorius Paukštys liko 12.

Vardas Pavardė # Nr. 1 Važ. 2 Važ. 3 Važ. Rez
1 Janis Eglite # 69 87 82 94 94
2 Gvido Elksnis # 5 88 90 93 93
3 Elvis Kezis # 33 78 72 93 93
4 Janis Lamberts # 4 93 89 0 93
5 Darius Balys # 2 87 83 92 92
6 Dmitrij Iljuk # 20 86 90 81 90
7 Ivo Cirulis # 19 85 0 86 86
8 Dima Nagula # 16 67 0 83 83
9 Andrius Vasiliauskas # 7 58 82 40 82
10 Kastytis Alekna # 12 80 0 0 80
11 Vents Pačaks # 8 72 75 67 75
12 Izidorius Paukštys # 11 52 68 60 68
13 Edmunds Erglis # 383 64 0 0 64
14 Jurij Hrebensikov # 3 0 0 60 60
15 Maks Šatilo # 15 0 0 0 0

Dar prieš kvalifikaciją iš varžybų pasitraukė ukrainietis Aleksėjus Golovnia. Pastarojo „Zeetex“ Nissan 200SX automobilyje neatlaikė pavarų dėžė. Analogiškas gedimas nutraukė ir Ivo Cirulio treniruotes, bet jo BMW E30 automobilį mechanikai suspėjo suremontuoti prieš pasibaigiant kvalifikacijai.

Varžybose nestartavo vienintelis Rusijos atstovas Sergėjus Kabarginas su „Toyota Supra“. Sportininkas nesusitvarkęs su automobilio kontrole priekiu trenkėsi į atitvarus ir pažeidė tarpinį oro aušintuvą.

Prasidėjus poriniams važiavimams puikiai treniruotėse ir kvalifikacijoje atrodę užsieniečiai ėmė klysti. Aštuntfinalyje savo pasirodymą baigė favoritu laikytas Dmitrij Iljuk, kuriam teko pripažinti 850 AG monstrą valdančio Vents Pečaks pranašumą. Nustebino ankstyvas Ivo Cirulio pasitraukimas. Galbūt po pavarų dėžės keitimo šiek tiek pasikeitė automobilio elgesys, bet pastarojo eliminacija atvėrė K. Aleknai kelią į ketvirtfinalį.

Taip išėjo, kad pirmame porinių važiavimų raunde tarpusavyje susirungė du lietuviai – Darius Balys ir Izidorius Paukštys. Turint galvoje, kad Izidoriui tai pirmos rimtos „drifto“ varžybose šiemet, daugelis tikėjosi lengvos D. Balio pergalės, tačiau fortūna šiame važiavime sėdėjo ant Izidoriaus Nissan 200SX keleivio sėdynės. Darius viename iš posūkių visais keturiais ratai išslydo ant žolės ir vos išvengė kontakto su pylimu bei taip užleido varžovui vietą ketvirtfinalyje.

Panašus scenarijus klostėsi ir likusiuose Izidoriaus poriniuose važiavimuose, tad lietuvis klysdamas, bet ne taip grubiai, kaip varžovai, sugebėjo pasiekti didįjį finalą! Pakeliui podiumo link, „Aves Racing“ atstovas įveikė Janį Lamberts ir Gvido Elksnį – 4 ir 2 kvalifikacinių vietų savininkus.

Antrojo finalininko Elvio Kezio kelias buvo kiek lengvesnis. Jam rimčiausiu išbandymu tapo ketvirtfinalio kova prieš tautieti Vents Pečaks. Deja šioje akistatoje Vents‘o 1250 Nm sukimo momentą išvystantis BMW parodė kaprizus, o Elvis gautos dovanos nebepaleido iš rankų.

Kovoje dėl trečios vietos nugalėjo patirtis. Baltarusis Dima Nagula, kuris pilotuoją „drifte“ pakankamai retą Mazdą RX-7 automobilį, abiejuose važiavimuose apsisuko ir taip vietą ant apdovanojimų pakylos užleido latviui Gvido Elksnis.

Dar vienos staigmenos, kaip garliaviškio patekimo į didįjį finalą, nesulaukėme. Nors ir vėl abiejuose poriniuose važiavimuose klydo tiek Izidorius, tiek Elvis, pirmą vietą gan užtikrintai laimėjo latvis.

Po varžybų „Nemuno žiede“ ligšiol vienvaldžiu lyderiu buvusio D. Iljuko persvara sumažėjo – anksti pasitraukęs iš kovos Kačerginėje, jis vis dar išliko pirmas, tačiau artimiausias persekiotojas G. Elksnis nuo jo atsilieka vos dviem taškais. Jų „drifteriai“ per tris etapus surinko atitinkamai 50 ir 48.

Aukščiausiai, šeštoje vietoje esantis lietuvis – K.Alekna – Kačerginėje savo taškų kraitį papildė dešimčia taškų ir viso jų turi 24.

I.Paukštys, iki šiol nedalyvavęs nei viename EEDC etape, po netikėto pasirodymo „Nemuno žiede“ gavo 21 tašką ir šoktelėjo į devintą vietą bendroje įskaitoje.

Kitas, jau ketvirtas, EEDC etapas vyks liepos 21-22 dienomis Sankt Peterburge. Rugpjūčio mėnesį stipriausi Rytų Europos „drifteriai“ vyks į Ukrainą ir Vengriją, o rugsėjį finišuos Poznanėje, Lenkijoje.