Andrius Šlajus dalinasi praėjusio savaitgalio įspūdžiais

Visas internetas pilnas straipsniu, nuotraukų ir video klipų apie tai, kas šį savaitgalį vyko „Siemens Arenos“ aikštelėje, Vilniuje. O greičiausiai ir patys ne vienam draugui papasakojot, kaip malonu buvo vėl gyvai pamatyti šonu slystančius automobilius ir užuosti tą savotišką svylančių padangų kvapą. Ką jau kalbėti apie „arklienos“ prikimštų variklių skleidžiamą muziką!

Na, kol kiti renginiai neužgožė „D1Sport Driftingo Čempionate“ patirtų įspūdžių, nusprendėme pakalbinti vieną iš „BMW Fan“ komandos atstovų – Andrių Šlajų aka. „Strim“. Klausėme jo, kaip vyko pasiruošimas varžyboms ir kiek laiko jis truko? Pašnekovas sakė, kad viską suspėjo padaryti beveik per savaitę – „Pradėjome ruoštis likus savaitei iki varžybų. Kelios dienos iki sezono atidarymo buvom pastatę automobilį ant stendo tam, kad tinkamai sureguliuoti. Tačiau dėl per didelio slėgio pradėjo kietėti vamzdžiai, apsistojome ties 0,9 bar – 350 AG ir 470 nm.

Turint galvoje, kad BMW E30 automobilis nėra labai didelis, o išėmus visą vidaus apdailą, galines sėdynes, rodos, tokių skaičių kaip ir užtektų. Bet jei galimybės leidžia, kodėl nepadaryti daugiau? „Kitą dieną baiginėjau veržti variklio galvą ir tai, lyg, padėjo. Beje metalinė tarpinė jau užsakyta, tad tiek slėgis bus aukštesnis, tiek AG daugiau“, – su šypsena pasakojo Andrius.

Penktadienį važinėjant gatvėje, pasiekus tam tikrus sūkius, jausdavau kažkokį sutrūkčiojimą. Naktį teko iškeliauti į Vilnių ir lituoti komutatorių, ačiū „GROUNDWIRUS“. Deja išbandyti kaip veikia sutvarkytas kompiuteris nepavyko, nes tuo metu lijo. Ar viskas gerai sužinojau tik kitą dieną vykusiose „D1Sport Driftingo Čempionato“ treniruotėse. Gedimų neaptikome.

Kaip ir mes, „Strimas“ taip pat nusivylė trasa, o ir apie pirmąsias Lietuvoje „Gymkhanos“ varžybas gero žodžio nesurado – „Treniruotėse jokių netikėtumų nebuvo, tik labai nusivyliau trasa, tikėjausi greitesnės…
„Gymkhana“ iš vis nesąmonė, tas pats slalomas, tik kitu pavadinimu. Visiškai nepatiko. O dar ir automobilis sugedo jų metu. Atsistojus prie starto ketvirtam bandymui, jei neklystu, prieš tai naktį taisytame komutatoriuje dingo masė
“ – sportininkas prieš tai trasą įveikė maždaug per 42 sekundes.

Norėjome palyginti Andriaus pasirodymą su tuo, ką jis planavo prieš varžybas, tačiau BMW fanas atkirto, jog prieš renginius niekada nieko neprognozuoja ir neplanuoja. Gaunasi taip, kad jis dalyvauja tik tam, kad dalyvauti, o jau pasiseks ar ne – kaip Dievas duos.

Kvalifikacija sekėsi visai neblogai. Manau, trečias važiavimas būtų buvęs pats geriausias, gaila kad apsisukau“ – apie kvalifikacinius važiavimus pasakojo sportininkas. Mūsų pašnekovas gal kiek pasikuklino, nes jau pirmame bandyme rengė tikrą šou! Atitinkamai jo pastangas įvertino ir teisėjai – 83 balų įvertinimas ir trečioji vieta.

Prasidėjus „Tsuiso“ kovoms, t.y. poriniams važiavimams, Andrius Šlajus pirmiausia stojo prieš Arnoldą Bernacką. Jo automobilis turi balta mėlyną dažymą ir kiek daugiau nei 400 AG po priekiniu gaubtu. „Kovoje dėl patekimo į ketvirtfinalį, aš pirmiausia buvo bėgančiojo pozicijoje, o Arnas persekiodamas apsisuko. Apsikeitus vietomis man teko tik ramiai pravažiuoti paskui jį išlaikant saugų atstumą.

Tarp aštuonių geriausių, „Strimui“ teko galynėtis su daugiausia AG turinčių automobiliu rikiuotėje ir jo vairuotoju – Ramūnu Brūzga, „JDM Art“ komanda. „Toliau patekau prieš Ramą. Iš tikro net nežinau kurioje vietoje jis suklydo. Lyg kažkur išsitiesino, bet prieš važiavimą juk buvo pasikeitęs padangas. Labai bijojau, kad su nauju 255 gumos komplektu ir savo 600 AG po gaubtu, jis bus labai greitas! Bet mano ir turbūt visų nuostabai, nuo jo praktiškai neatsilikau.

Taigi pažabojęs tą įspūdingą Ramūno monstrą, Šlajus pateko į pusfinalį, kur jo jau laukė 2010 drifto karalius – Evaldas Kovalenka. „Nežinau kaip su kitais, bet su manim jis nešvariai varžėsi. Ar čia jo tokia strategija, ar kas, bet Efka užstabdė ten, kur to visai nereikia. Norėjau būti kuo arčiau, o jis taip uždarė mane ir privalėjau išsitiesinti. Dėl to teisėjai ir atidavė balsus jam.

Nepatekus į finalą, kur Andrius būtų varžęsis su Latvijos atstovu, sportininko laukė ne ką mažesnis išbandymas – „drifter.lt“ narys Darius Balys. Sportininkas pasakė, kad tai buvo jam labiausiai patikęs porinis važiavimas per visą savaitgalį – „Labiausiai patiko važiuoti su Darium aka. V8, tik, manau, reikėjo dar vieno kartojimo. Nepastebėjau nei jo klaidų, nei pats buvau padaręs kažką blogo, bet teisėjai yra teisėjai.

Galbūt pakartojimas nebuvo skirtas dėl ir taip gan vėlai užsitęsusio tvarkaraščio, o gal teisėjai visgi pamatė kažką, ko sportininkas nepastebėjo. Na, bet yra, kaip yra. A. Šlajus kvalifikavęsis trečias, varžybas baigė ketvirtoje vietoje ir sako, kad nėra patenkintas tokiu rezultatu.

Jei „D1Sport“ čempionatas neapsiribos vienomis varžybomis, o panašu, kad taip ir bus, „BMW Fan“ narys netrukus galės atsirevanšuoti ir šį kartą jau greitesnėje trasoje su dar greitesniu automobiliu. Taip, taip, kalbėdamas apie artimiausius planus, Andrius užsiminė apie 400 AG ir 550 nm!

Šiaip organizavimas patiko. Trukumų aišku buvo, bet su laiku, manau, viskas pasitaisys. Gal trukumų būtų nebuvę, jei „Afis“ (varžybų organizatorius – Kastytis Alekna) pats nedalyvautų varžybose ir užsiimtu tik organizaciniais reikalais. Na ir nedarytų slalomo, drifto, „gymkhanos“, „drift taxi“ ir dar nežinia ko, tuo pačiu metu.

Mes dėkojame Andriui už įdomų pasakojimą ir linkime sėkmės artėjančiose varžybose, o Andrius savo ruožtu sako didelį ačiū visiems draugams, kurie padėjo ir kaip nors prisidėjo, „Antanava reising“ už nugabentas padangas ir „GroundWirus“ už bemieges naktis.