„MegaFon – RDS 2011“ antro etapo apžvalga

Gegužės 21-22 dienomis, Žemutiniame Naugarde esančioje „NRING“ trasoje, įvyko antrasis „MegaFon-Russian Drift Series 2011“ etapas. Tai jau ne pirmas kartas, kai minėtoji trasa sutinka Rusijos „drifterius“. Jei praeitais metais buvo karšta dėl aukštos oro temperatūros (kuri saulėje siekė net 56 laipsnius Celsijaus), tai šį karta prakaituoti vertė visai kiti faktoriai.

Norėtųsi išskirti tai, kad šiam sezonui žiedas ir jo infrastruktūra buvo rekonstruota ir ženkliai pagerėjo. Virš tribūnų buvo pastatytas stogas, tai leido jiems susidariusiame pavėsyje pasislėpti nuo kaitrios saulės. Žiūrovus nuo trasos saugojo pastatyta apsauginė tvora, o saugos zonos ir dalyvių tech. parkas buvo išasfaltuoti.

Gegužės 21 d., šeštadienis, buvo skirtas tik treniruotėms, tačiau organizatoriai nusprendė tos dienos vakare surengti kvalifikaciją. Dėl to tribūnos buvo beveik tuščios. Visgi prie atrankinių varžybų grįšime kiek vėliau.

Pasivaikščiojus po tech. parką, matėsi, kad dalyvių skaičius įspūdingai didelis. Galime pasakyti, kad savaitgalis gavosi vykęs, gal ne visiems, bet žiūrovams tikrai! Bet neužbėginėkime į priekį. Pilotai ir jų mechanikai darbavosi prie savo arklių. Vieni jau išbandę trasą atlikinėjo paskutinius konfigūravimo darbus, kiti gurkšnodami šaltus gėrimus aptarinėjo kaip reiktų įeiti į vieną ar kitą posūkį ir kaip iš jo išeiti. Bendrai paėmus dar tik prasidėjus drifto savaitgaliui jau buvo jaučiama sportinė atmosfera.

Taigi grįžtant prie tos nedidelės minios, pastarąją sudarė su sportininkais atvykę jų draugai ir keletas fotografų, kurie prisėdo pasimėgauti vykstančiomis treniruotėmis. Iš karto dėmesį patraukė į trasą sugrįžęs VAZ32105, kurį vairavo Fiodoras Vorobjovas. Daugelis jau buvo pasiilgę šio žiguliuko ir į gabalus plėšomų padangų dėl pastarojo judėjimo šonu. Nors ir po pertraukos, bet buvo aišku, kad Fiodoras tikrai praeis kvalifikaciją.

Iš sostinės atvykę „2nr Works“ nariai Viljamas Gukasianas ir Garikas Chačatrianas su Nissan Silvia S14 ir Toyota Altezza, visiškai negailėjo nei savo automobilių, nei padangų. Sukeldavo tokį dūmų kiekį, kad sėdint tribūnose praktiškai nebuvo kuo kvėpuoti. Galbūt jaudulys ar ne iki galo suderinti automobiliai vis trukdė jiems sėkmingai įveikti visą distanciją. Pastarųjų smulkiausios klaidos buvo kai vienu ar dviem ratais palikdavo trasos ribas, o neretai visiškai išardavo laukus.

Vertėtų išskirti ir debiutantą Maksimą Kostiučiką, kuris su Toyota Altezza atstovauja „Miwacki Crew“ komandą. Visą šeštadienį Maksimas rodė aukštos klasės driftą, o jei kartais ir padarydavo nedidelę klaidą perėjime tarp posūkių, po variklio dangčiu įdėtas V8 leisdavo greitai jas ištaisyti. Nemeluosim pasakę, kad jo ratai sukosi taip greitai, kad atrodė jog tuoj nebeatlaikys padangos!

Nebuvo apsieita ir be techninių gedimų. Nors sportininkai ir dalyvavo kvalifikacijoje, gedimai sutrukdė ją praeiti. Su šia situacija susidūrė Eugenijus Grigorjevas iš komandos „Pro Service“. Sportininkas net nepastebėjo, kaip su ratais pratrynė tepalo žarnelę, kuri buvo sujungta su aušinimo sistema. Su „sausu“ varikliu važinėjo tol, kol 2JZ visiškai užstrigo.

Tuo tarpu jo komandos draugas Vitalijus Poliščiukas sėkmingai sudėvėjo pavarų dėžę, kurioje pastoviai dingdavo trečia pavara ir trukdė sportininkui sėkmingai įveikti distanciją. Tačiau komandos mechanikai greitai surado išeitį. Jie pririšo KPP rankeną prieš kėbulo taip visiškai neleisdami jai judėti. Buvo laiko klausimas kada tvirtinimas nebeatlaikys, tada naktį buvo nuspręsta perdėti pavarų dėžę iš Eugenijaus automobilio.

Trasoje buvo gan juokingas nuotykis, kai „TS Power“ pilotas Nikita Žikovas pamiršo ant variklio padėtą paketą su „zatežkėmis“. Kvalifikacinių važiavimų metu, tie suveržėjai, ne, kad būtų iškritę pro kokį nors tarpą, bet pataikė tiesiai ant išmetimo kolektoriaus (temperatūra siekia apie 900 laipsnių) ir iš karto užsidegė. Visgi gaisras variklio skyriuje greitai buvo pastebėtas ir neutralizuotas. Saugumo sumetimais automobilis buvo nugabentas į tech. parką. Teisėjai leido sportininkui startuoti paskutiniam, bet vietoj 3 važiavimų buvo likęs tik 1.

Instruktažo prie kvalifikacija metu, varžybų organizatorius užsiminė, kad visai gerai būtų už 5 km esančio miestelio gyventojus supažindinti su driftu. Tai geriausia padaryti rengiant visų dalyvių paradą. Visi geranoriškai sutiko dalyvauti šioje akcijoje, tad pasibaigus važiavimams apie 30 automobilių kolona pajudėjo miesto centro link. Šokiruoti gyventojai rinkosi miniomis ir ne tik fotografavosi prie įvairiai išmargintų „driftcar‘ų“, bet taip pat kalbino pilotus, varžybų organizatorius.

Sekmadienį turėjo paaiškėti antro etapo nugalėtojas. Būtent svarbiausių, porinių, važiavimų susirinko pažiūrėti bilietus nusipirkę žiūrovai. Nors visas įdomiausias veiksmas buvo planuojamas 15 val. vietos laiku, jau apie 11 žmonių buvo tiek daug, kad prireikė dar vienos tribūnos su keliais šimtais sėdimų vietų (deja joms pastatyti reikia daugiau laiko, nei poros dienų).

Netrukus pasidėjo dalyvių paradas. Viskas buvo taip, kaip ir turėjo būti, visi sportininkai pademonstravo tai, ką moka daryti su savo automobiliais, vieni sukosi ratu, kiti tą patį darė poromis, treti tiesiog „burn-out‘ino“. Žodžiu žiūrovai turėjo kam paploti.

Tik prasidėjus poriniams važiavimams iš trasos, dėl techninių gedimų, pasitraukė Vladimiras Pustošnij. Jo varžovas Vladimiras Ivanovas be kovos pateko į sekantį etapą – „Top16“.

Iš žiūrovų pusės buvo pastebimas ypatingas dviejų sportininkų palaikymas – vienintelės merginos drifterės Janinos Aleksejevos (Nissan Skyline R33) ir Nikitos Žikovo, kuris kėlė tokius dūmų kamuolius, kad iš paskos važiuojantis sportininkas nieko nematydavo.

Tai tęsėsi tol, kol į trasą neišvažiavo Feliksas Čitipachovianas su Toyota Supra. „Evil Empire“ komandos atstovas nesunkiai leido suprasti, kad būtent jis bus vienas iš dalyvių kovojančių dėl pirmos ar antros vietos.

Tuo tarpu pas dar vienas pilotas, kuris kėlė viltis į prizines vietas – Michailą Chondkarianą, atsakė variklis. Net nereikėjo klausti sportininko „kas nutiko“, kadangi iš duslintuvo išeinantis dūmų kiekis bus žymiai didesnis, nei iš po svylančių padangų.

Praėjusių metų nugalėtojas, čempiono titulą ginantis, Eugenijus Satiukovas eilinį kartą neturėjo kuo pradžiuginti susirinkusios publikos. Aprašinėti „Top16“ ir „Top8“ kovas galima be galo ilgai ir vis vien nepavyks perteikti gyvai matomo vaizdo, tad šiuos du etapus nutylėsime, o juos galėsite pamatyti kiek vėliau pasirodžiusiame varžybų įraše.

Kovoje dėl trečios vietos susitiko jau minėta mergina Janina ir Vladimiras Ivanovas. Abu sportininkai pilotuoja Nissan markės automobilius. Puikus vairavimas, geri kampai ir didelis kiekis dūmų užtikrino pergalę stipriosios lyties atstovui.

Kova dėl pirmos vietos, jau vien išgirdus pavardes, turėjo būti stulbinama. Į didįjį finalą iškopė dvi Toyotos, t.y. Supra, kurią vairuoja Feliksas Čitipachovianas iš Piterio ir Altezza, kontroliuojama maskviečio Nikitos Žikovo. Visas varžybas komentavęs vedėjas nutilo ir šį kartą viską turėjo atlikti susirinkę žiūrovai. Gausus ovacijų, šūksnių ir palaikančių švilpimų griausmas prasidėjo iš karto sportininkams pajudėjus nuo starto! Tai patvirtino ir teisėjai, kurie išgirdę tokį žiūrovų palaikymą, neapsisprendė į kur žiūrėti, į juos ar trasoje slystančius automobilius.

Ir jeigu pirmame važiavime nebuvo visiškai aišku, kuris iš sportininkų važiuoja pastatęs viską, o kuris tik savo malonumui. Tai apsikeitus vietomis buvo padėtas didelis taškas. Feliksas nesugebėjo išlaikyti varžovo tempo, įveikė trasą kiek kita trajektorija. Žikovas savo ruožtu ne tik važiavo maksimaliai prie trasos kraštų, bet taip pat finišavo laikydamas „nesveiką“ kampą, o ir po finišo dar puse nevertinamos distancijos įveikė skersas! Nikita buvo pranašesnis ir persekiodamas, kai tarp savo ir oponento automobilio buvo palikęs minimalų įmanomą atstumą.

Galutinė rikuotė:
1 vieta – Nikita Žikov (Toyota Altezza, „ToySport“)
2 vieta – Feliks Čitipachovian (Toyota Supra, „Evil Empire“)
3 vieta – Vladimir Ivanov (Nissan Skyline, „ProSport Performance“)
4 vieta – Janina Aleksejeva (Nissan Skyline, „KAMA Euro“)