EEDC: Gatis Lapans tik per plauką nenugalėjo ir antrame etape

Rygoje esančioje „Bikernieku“ trasoje susirinkę žiūrovai galėjo išvysti pajėgiausius Rytų Europos ir Skandinavijos šonaslydžio meistrus. Tarp 37 pilotų varžėsi gausybė vietinių sportininkų, o taip pat svečiai iš Lietuvos, Rusijos, Baltarusijos, Estijos, Suomijos, Švedijos.

Autoparkas buvo labai įvairus – BMW, Nissanai, Mazdos, MG, Subaru, Lexus, Toyota ir net Audi, kurie galima priekiu arba keturiais ratais varomus automobilius.

Į kaimyninę šalį atvyko ir Janina Aleksejeva, profesionali drifterė iš Rusijos. Pastaroji buvo vienintelė ginanti silpnosios lyties vardą prie automobilio vairo. Janina paskutinioji praėjo kvalifikacinį barjerą ir taip nušluostė nosį 21 vyrui. Prie kvalifikacijos rezultatų grįšime vėliau.

Šeštadienis prasidėjo atvira treniruočių sesija. Klydo beveik visi, įskaitant ir abu Lietuvos sportininkus – Darių Balį („drifter.lt“) ir Kastytį Alekna („D1Sport“). Stabiliausią formą demonstravo latviai, kurie matyt ir užrištomis akimis namų trasą įveiktų ne ką prasčiau.

Netruko laukti kol pastarieji pradėjo treniruotis porinius važiavimus, matyt, labai pasitikėdami savo jėgomis. Tuo tarpu svečiai dar vis mėgino sudėlioti visus keturis įskaitinius taškus į vieną kokybišką važiavimą.

Vertėtų atkreipti dėmesį ir kiek skubotą maršalų darbą, kadangi trasos ribas palikęs automobilis užtrukdavo, kol grįždavo į važiojamą dalį, tuo tarpu prie jo grėsmingai artėdavo jau kitas leidimą startuoti gavęs automobilis. Savo sveikata tekdavo rizikuoti ir pačiam varžybų personalui, bėgusiam tarp slystančių „driftcar‘ų“ surinkti atplyšusių buferių ar šoninių juostų.

Šioje treniruočių sesijoje kiek pasikeitė kuoliukų išdėstymas. Dabar dalyviai pirmame posūkyje turėjo slysti kiek įmanoma arčiau išorinės linijos. Atliktas pasikeitimas kai kam sukėlė nepasitenkinimą, mat, ne visų automobiliai yra pakankamai galinti tokiems važinėjimams.

Po pietų pertraukos, kol dalyviai ruošėsi paradui, tribūnos beveik užsipildė žiūrovais. Skirtingai nei Minske, šį kartą sportininkai kukliai išsirikiavo prieš žiūrovus. Gal būt ši ceremonija ir būtų likus tokia kukli, jei ne Dariaus sukeltas šou išvažiuojant atgal į tech. parką. Keletas saulučių ir vėliau sekęs ilgas „burn-out‘as“ buvo kaip įkvėpimas jo varžovams.

Nė vienas iš jau minėtų 37 sportininkų nepaliko trasos neatlikęs to, kas sukeltų publikos ovacijas ir priverstų rėkti palaikančius šuksnius!

Permontavę padangas, pirmasis trejetas pradėjo savo kvalifikacinius važiavimus. Paskutinėje vietoje atrankinį barjerą perkopė išvaizdžioji rusaitė su Nissan Skyline R33. Ji geriausiame iš trijų bandymų pasiekė 82 balų įvertinimą.

Kastytis Alekna taip pat nežibėjo kvalifikacijoje. Jis sulipdė tik vieną geresnis kvalifikacinį važiavimą, kurio įvertinimas buvo dviem balais aukštesnis, nei J. Aleksejevos.

Visi pagrindiniai varžybų favoritai įsikūrė lentelės viršuje. Kristaps Blušs, vis dar bandantis priprasti prie Mazda RX-8 elgsenos, parodė penktą rezultatą – 92 taškai.

Trečią ir ketvirtą vietas pasidalino 92,5 balų įvertinimus gavę „Egle“ (Janis Eglite) su BMW E30 ir švedas Andrens Jansson su Nissan S15.

Su 94 taškais antroje vietoje kvalifikavosi pirmo etapo nugalėtojas – Gatis Lapans. Taip pat BMW E30 vairuojantis latvis viso savaitgalio metu demonstravo pavydėtiną formą.

Tam, kad sukelti įtampos trumpam nutilę teisėjai, įvardino geriausio važiavimo autorių. Trijų dešimtųjų skirtumu geresnis buvo Darius Balys! Kažin ar kas būtų to tikėjęsis pamatęs kaip pirmame bandyme lietuvis suarė žvyrą.

1 – Darius Balys – 94,3
2 – Gatis Lapans – 94,0
3 – Janis Eglite – 92,5
4 – Andrens Jansson – 92,5
5 – Kristaps Blušs – 92,0
6 – Ivo Cirulis – 91,0
7 – Raivo Mužiks – 88,5
8 – Janis Lamberts – 88,0
9 – Edmunds Erglis – 88,0
10 – Henri Puhmas – 86,0
11 – Ingemars Jekabsons – 85,5
12 – Tobias Andersson – 85,0
13 – Kastytis Alekna – 84,0
14 – Raimonds Tihonovs – 83,0
15 – Elvijs Kezis – 82,5
16 – Janina Alkesejeva – 82,0

Pirmoje „tsuiso“ kovoje susitiko Darius ir Janina. Šį kartą nepadėjo net gražių akyčių vartymas. Bendrai paėmus, poriniai važiavimai praėjo labai greitai, išskyrus tuos, kuriuose buvo skaudžios avarijos. O jos prasidėjo jau aštuntfinalyje.

Tobias A. persekiodamas Kristapsą išslydo pirmame posūkyje ir smarkiai pasibučiavo su iš padangų padaryta apsaugine tvora. Medikai apžiūrėję vairuotoją sveikatos sutrikimų neaptiko.

Raivo Mužiks eliminavo Henrį Puhmą su Audi Coupe, o G. Lapans pranoko E. Kezis su MG.

Vienintelis K. Alekna aštuntfinalio porose sugebėjo įveikti aukštesnį kvalifikacinį rezultatą turėjusį varžovą. Jis pabaigė Nissan S15 vairavusio A. Jansson (Švedija) pasirodymą. Panašu, kad mūsų sportininkai yra pajėgus varžytis ir su skandinavais!

Ketvirtfinalis sužibėjo dar viena avarija, kurioje Darius Balys ir Kristaps Blušs eliminavo vienas – kitą. Daugiau apie tai galite pasiskaityti – „EEDC: Du favoritai eliminavo vienas – kitą“.

Iš varžybų pasitraukus dviem pagrindiniam konkurentam kovoje dėl nugalėtojo titulo, G. Lapansas be kovos pateko tiesiai į finalą. Išliko neatsakytas klausimas kaip susiklostis situacija apatinėje turnyrinio medžio dalyje.

O čia viskas vyko taip. J. Eglite įveikė I. Cirulį ir pusfinalyje susitiko su bendravardžiu Janis Lamberts. Sportininkas vairuojantis trečios klasės BMW eliminavo antrą lietuvį – K. Alekną.

Didžiajame finale susitiko du komandos draugai J. Eglite ir G. Lapans. Abu sportininkai demonstravo efektingus važiavimus, tačiau iš techninės pusės, jie net nebuvo arti to, ką demonstravo kvalifikacijoje. Teisėjai nesugebėję nuspręsti, kuris iš jų vertesnis pergalės paprašė pakartojimo.

G. Lapans buvo arti pergalės kvalifikacijoje, buvo tiek pat arti ir pergalės varžybose, tačiau pasak teisėjų iš dviejų prastų važiavimų, kovoje dėl pirmos vietos – jo buvo prastesnis.

Galutinė rikiuotė:
1 vieta – Janis Eglite (BMW E30)
2 vieta – Gatis Lapans (BMW E30)
3 vieta – Janis Lamberts (BMW E36)