A. Vasiliauskas – trečio „DDČ“ etapo nugalėtojas

Šeštadienį Kačerginės „Nemuno žiede“ vykęs trečias Lietuvos driftingo čempionato („DDČ“) etapas buvo kupinas įtampos ne tik varžybas stebėjusiems žiūrovams, bet ir patiems dalyviams.

Dar treniruočių metu kai kurių drifterių automobiliai nusprendė patikrinti jų savininkų mechanikos žinias. Dėl čempiono titulo kovojantis Andrius Vasiliauskas buvo priverstas išskubėti į Kauną, nes jo BMW E46 M3 pareikalavo naujo generatoriaus diržo.

Kaprizus parodė Jurijaus Hrebenšikovo Toyota Altezza. Pastarajai sulūžo kardanas. Pagalbos ranką ištiesusi „drifter.lt“ komanda sutaisė automobilį ir Jurijus dar spėjo šiek tiek pasitreniruoti, bei startuoti kvalifikacijoje. Deja baltarusio rezultatai buvo nuviliantys – trijuose įskaitiniuose važiavimuose nepavyko uždirbti nė taško.

Turbūt labiausiai įtemptas šeštadienis buvo latviui Kasparui Skrindai, „Shark drift team“, kuris treniruočių metu pabandė savo BMW 340i (E36) padalinti į dvi dalis. Pilotas antro posūkio pradžioje išslydo į apsauginius atitvarus dengusias padangas. Šimtus kilometrų atvažiavęs kaimynas nenorėjo, kad viskas taip pasibaigtų, tad išskubėjo tiesinti smarkiai aplankstytą, bet vis dar važiuojantį automobilį. Visgi darbai buvo nutraukti po nuodugnesnės tech. teisėjų apžiūros, kurie uždraudė šiuo automobiliu grįžti į trasą.

Šis incidentas likusiems dalyviams priminė kokios gali būti pasekmės persistengus ar suklydus toje trasos vietoje. Tikriausiai antrojo posūkio pradžia labiausiai trikdė pirmą kartą drifto varžybose dalyvavusią merginą Ievą Pečiulytę. Dažniausiai būtent toje vietoje ji tiek treniruotėse, tiek kvalifikacijoje pamesdavo savo automobilio kontrolę. Džiugiu, kad bent trečiojo kvalifikacinio važiavimo metu jai, matyt, pavyko pažaboti baimes ir atlikti vieną įskaitinį bandymą. Nors kvalifikacinio barjero mergina neįveikė, bet užtat nušluostė keliems vaikinams nosis neprijungdama prie nulininkų gretų!

Pirmą kartą visą kvalifikaciją teko stebėti iš teisėjų bokštelio. Įsitikinau, kad teisėjaujant būtina turėti stiprią valią, kaip kitaip taip lengvai paišyti dalyviams nulius. Suprantama jei ten apsisuko, ar išsitiesino, bet už tai, kad nuvertė vieną kuoliuką? Ne vienas sportininkas kirsdamas finišo liniją, atrodė, atliko beveik tobulą važiavimą, tačiau vertinimo lapuose jau seniai įrašyti 0, nes persimetinėdamas į antrą ar trečią posūkį drifteris automobiliu kliudė ir nuvertė vieną „fyškę“.

Dažnai po kvalifikacijos kyla kalbų, kad kažkas buvo įvertintas atlaidžiau, nei kiti. Nesąmonė. Pats mačiau, kad teisėjams autoritetai nė motais. Visiems nuliukų pagal nuopelnus!

Tokių, kurie važiavo neblogai, bet daugiau nulio neuždirbo buvo aštuoni. Jų tarpe Laimonas Laukys, Alfonsas Miežėnas ir net Kastytis Alekna! Alfonsas jau beveik turėjo vieną švarų važiavimą, bet likus porai metrų iki finišo pastarojo Nissan‘as išsitiesino. Panaši istorija ir pas Laimoną. Deja Kastytis eliminavo pats save. Vietoj to, kad atlikti bent vieną saugų važiavimą, varžybų organizatorius spaudė iš paskutiniųjų ir visuose trijuose bandymuose apsisuko.

Kvalifikacijos nugalėtoju pelnytai tapo Andrius Čibirka, „BMWFan“, kuris su kiekvienu nauju bandymu tik gerino savo anksčiau pasiektą rezultatą. Pirmasis važiavimas buvo įvertintas 76,6 balo, antrasis – 81,6, o trečiasis – 88!

Analogišką progresą rodė ir praėjusio etapo nugalėtojas Mantas Kulvinskas. Pirmas bandymas – 76, antras – 79,3, trečias – 83,6.

Andrius Vasiliauskas (3), Darius Balys (5), Andrius Giraitis (8), Gediminas Bakšys (14) ir Ervinas Arnaszus (16) nusprendė savo fanus šiek tiek paerzinti ir atlikti tik po vieną taškų vertą važiavimą.

Prieš prasidedant poriniams važiavimams gamta nusprendė įsikišti ir šiek tiek sumaišyti kortas. Prapliupęs lietus nebuvo toks stiprus, kad išvaikytų susirinkusius žiūrovus, tačiau kritulių pakako, kad trasos danga sušlaptų ir taptų slidesnė.

Galbūt dėl to jau pirmajame porinių kovų raunde (aštuntfinalyje) sulaukėme poros netikėtumų. Pirmiausia iš varžybų buvo eliminuotas Darius Balys, kurio varžovu buvo 12 kvalifikacinio rezultato autorius Simas Sinkevičius. O vėliau 11-as kvalifikacijoje likęs Valdas Vindžigelskis privertė 6 rezultatą parodžiusį „RBS Motorsport“ komandos atstovą Evaldą Kovalenką užleisti jam vietą ketvirtfinalyje.

Antrasis „tsuiso“ raundas pradėjo A. Čibirkos ir A. Michailovo kovos pakartojimu. Du kartus prilygti 2011 m. „DDČ“ čempionui latviui nepavyko.

Dar vienos įtemptos kovos liudininkais tapome, kai trasoje santykius aiškinosi Andrius Vasiliauskas ir V. Vildžigelskis. Po pirmų dviejų važiavimų teisėjai paskelbė lygiąsias ir skyrė pakartojimą. Dar po poros važiavimų A. Miciūno, D. Kepežinsko ir M. Nedorezovo trio pergalę skyrė Andriui, tačiau Valdas sprendimą užprotestavo teigdamas, kad iniciacijoje A. V. kliudė jo automobilio galą ir taip sutrukdė jam švariai įveikti trasą. Visi sutarė atlikti dar vieną pakartojimą ir šį kartą Valdas varžovo spaudimo nebeatlaikė. Viename iš posūkių drifteris apsisuko.

Pusfinalyje susitvarkę su Latvijos atstovų mestais iššūkiais abu Andriai (Čibirka ir Vasiliauskas) pasiekė didįjį finalą. Tai, ką finalinėje kovoje pademonstravo šie du vyrukai drąsiai galima naudoti klipuke ir pavadinti „kaip atrodo idealus tsuiso“. Nenuostabu, kad išaiškinti nugalėtojui teisėjams prireikė pakartojimo, o ir po jo nei žiūrovai, nei patys dalyviai neturėjo supratimo kurį gi teisėjai paskelbs nugalėtoju!

Po neilgos pauzės sekusios po trečios vietos nugalėtojo E. Ulass apdovanojimo, ant aukščiausio pakylos laiptelio buvo pakviestas Andrius Vasiliauskas!

Andrius Čibirka netrukus galės atsirevanšuoti, kadangi sekantis, ketvirtas, „DDČ“ etapas jau rugsėjo 9 d. bus surengtas Kaune, prekybos miestelyje „URMAS“.