Autoplius Lietuvos drifto čempionato sugrįžimas – 1 etapas „Oze“

Paskutinį kartą Lietuvos drifto čempionatas buvo surengtas 2009 metais, kuomet „drifto karaliumi“ buvo tituluotas Kęstutis Petronis. Tuomet varžybų organizatoriaus vairą perėmė Kastytis Alekna pristatydamas „DDČ“ seriją, o K. P. pakabino savo šalmą ant vinies. Keistas sutapimas, bet po trijų metų pertraukos drifteriai vėl turi galimybę varžytis „LDČ“ pirmenybėse, o dalyvių tarpe matyti Petronio pavardė.

img_0759Per šiuos tris metus driftas pasikeitė labai daug. Dabar tai oficiali sporto šaka, kadangi ją kuruoja Lietuvos automobilių sporto federacija. Pirmą kartą „LDČ“ turi pagrindinį rėmėją, šiemet juo tapo „Autoplius“. O K. Aleknos pastangų dėka atsirado galimybė pirmą kartą šio čempionato varžybas rengti sostinėje. Ir ne kokioje nors aikštelėje, bet pirmą kartą tam buvo uždarytos miesto gatvės.

Viskas skamba labai gražiai, bet jau treniruočių metu buvo matyti, kad mūsų sportininkams 7 ar 10 metrų pločio gatvės yra per siauros. Per tiek metų drifteriai jau įpratę statyti skersą aerodromuose ar aikštelėse, kur už asfalto žvyras ar kokia arimo laukianti veja, o čia bordiūras, ir dar ne mažas!

Organizatorių sprendimas pavojingiausiose vietose padaryti 45 laipsniais pasvirusią pakylą pagirtinas, bet drąsiausiųjų tai negelbėjo. Gediminas Levickas su Nissan S13 ne kartą pademonstravo, kad pataikius su ratlankiu į tą pakylą rezultatas toks pat lyg kirviu kirstum.

Dalyviams problemų kėlė ir permainingas oras. Didžioji dalis treniruočių vyko ant šlapios dangos, tačiau prieš kvalifikacijos pradžią pasirodė saulė ir sparčiai džiūstanti danga privertė sportininkus mokytis viską iš naujo. Pavyzdžiui K. Petronis kvalifikacinių važiavimų viduryje apsilankė tech. parke. 2009 m. drifto karalius aiškino, kad užmauti „slikai“ ant šlapios dangos veikė puikiai, tačiau išslydus ant sauso asfalto padangos per gerai sukimba ir tiesina automobilį.

Atitaikęs teisingą padangų dydį „Nismo“ pademonstravo geriausią savo kvalifikacinį važiavimą, tačiau surinktų 84,6 balų užteko tik penktam rezultatui.

img_0443-750x472Viena pozicija žemiau kvalifikavosi kitas „juozų“ pažabotojas – Mantas Kulvinskas. Panašu, kad Mantas dar nesusišneka su žiemą implantuotu „2JZ“ agregatu, bet tai tik sezono pradžia, dar viskas priešakį.

img_1150-750x499Staigmeną pateikė Povilas Lencevičius iš „NP Team“, kuris, beje, savo E30‘uke taip pat turi naują širdį – 4,4 l. V8. Šis 280 AG žvėriukas Povilo atveju buvo ištrauktas iš E38 modelio. Nors automobilis dar nepilnai paruoštas Povilui pavyko išspausti maksimumą ir kvalifikuotis ketvirtu.

img_1185-750x495Antra ir trečia kvalifikacinės vietos atiteko „BMWFan“ – ams Andriams. Čibirka (3) su 88 balais, o Vasiliauskas (2) su 89 balais. Beje, abu drifteriai geriausius rezultatus pasiekė pirmaisiais bandymais.

img_0808-750x474Kvalifikacijos nugalėtoju tapo visą savaitgalį įspūdingą stabilumą demonstravęs Eriks Ulass iš Latvijos. Pirmajame važiavime Eriks surinko 88 balus, antru bandymu pagerino rezultatą iki 89 balų, o trečiąjį važiavimą teisėjai įvertino 91 balu.

img_0924-750x496Šį kartą varžybos vyko labai sklandžiai ir pertraukose tarp kvalifikacijos, parado ir porinių važiavimų žiūrovams neteko ilgai spoksoti į tuščią trasą. Iš karto po  kvalifikacijos keturrates transporto priemones pakeitė dviratės –  moto akrobatas Aras surengė tikrai nepamirštamą pasirodymą.

img_0942-750x499Daugkartinis Lietuvos ir užsienio varžybų nugalėtojas Arūnas Gibieža važinėjo ant vieno rato, tiek galinio, tiek priekinio, įvairiomis pozomis vėžino savo asistentę, o pabaigoje atliko savo firminį prisiparkavimą – sustabdęs plieninį žirgą Arūnas atliko salto į priekį.

img_1082-750x500Pradėjus temti sportininkai prie starto ėmė rikiuotis poromis. Pirmasis iš varžybų buvo eliminuotas Simas Sinkevičius, kuriam teko pripažinti kvalifikacijos ir varžybų nugalėtojo E. Ulass pranašumą. Gal tai buvo tiesiog ne Simo diena, bet praėjusiame sezone vaikinas važiavo tikrai geriau.

img_1175-750x496K. Petronio ir A. Bernacko dvikova baigėsi skaudžia Kęstučio klaida. Pirmąjį posūkį drifteris bandė įveikti kiek per dideliu greičiu ir rezultate išslydo iš trasos bei sulankstė traukę. Visumoje į sceną grįžęs sportininkas atrodė gan stipriai ir tik laiko klausimas kada pastarasis pradės kovoti dėl vietos ant podiumo.

img_0714-750x479Automobilių tvirtumo bandymai tęsėsi iki pat varžybų kulminacijos. Mažajame finale bordiūrus apdaužė abu jo dalyviai – P. Lencevičius ir A. Vasiliauskas.  Povilo BMW E30 lūžo pusašis ir ratlankis, o Andriui po varžybų teko tiesinti šakės laikiklį bei taip pat keisti išsitaškiusį pusašį. Teisėjams pasitarus trečios vietos prizininku buvo paskelbtas Povilas iš „NP Team“.

img_0667-750x480Antra vieta atiteko 2011 m. „drifto karaliui“ Andriui Čibirkai.

Pirmo LDČ etapo finalinis trejetas:

  • 1 vieta – Eriks Ulass, BMW E30, „Motoring“
  • 2 vieta – Andrius Čibirka, BMW E30, „BMW Fan“
  • 3 vieta – Povilas Lencevičius, BMW E30, „NP Team“